Met de opkomst van socialemediaplatforms zoals TikTok, Facebook en Instagram is het eenvoudiger dan ooit om korte inhoud te delen, waarbij de focus ligt op korte visuele inhoud in plaats van uitgebreide geschreven inhoud.
Desondanks lezen mensen nog steeds dagelijks blogs en gebruiken blogs als een primaire bron van informatie om hun vragen te beantwoorden. Met een goede blogstrategie kan je veel voordelen voor je bedrijf genereren.
Wat is het doel van bloggen voor bedrijven?
Deze vorm van marketing is relatief risicoloos en biedt een hoge beloning, namelijk:
Hogere zichtbaarheid in Google-zoekmachines !!
Dit is waarschijnlijk de belangrijkste reden waarom jouw bedrijf zou moeten beginnen met bloggen. Denk eens na over wat je doet in je dagelijks leven wanneer je een vraag hebt waarop je een antwoord wilt. Grote kans dat je je zoekopdracht in Google typt en vervolgens op een van de eerste links klikt die verschijnen. Hoe hoger je rangschikt, des te waarschijnlijker is het dat mensen op jouw pagina klikken. Zoals je je kunt voorstellen, leidt meer verkeer tot een grotere kans dat mensen je product of dienst kopen.
Daarnaast is hoger ranken in Google-zoekmachines een uitstekende manier om de merkbekendheid te vergroten en je bedrijf onder de aandacht te brengen. Als jouw bedrijf constant bovenaan staat in relatie tot relevante zoekopdrachten en onderwerpen, zal je naam in de hoofden van mensen blijven hangen.